Μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκίνησε
και τα προβλήματα στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης οξύνονται. Παρά τις επικοινωνιακού τύπου ρυθμίσεις που
έγιναν για τη «φωτογραφία» του πρώτου
κουδουνιού (επίσπευση πρόσληψης του πρώτου κύματος αναπληρωτών και διευθέτηση του υπάρχοντος
εκπαιδευτικού προσωπικού με ισχνές μεταθέσεις-αποσπάσεις), όλες οι επιλογές και
κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας στο δρόμο προς την έναρξη της φετινής χρονιάς έγιναν
με τρεις βασικές στοχεύσεις:
·
Πρώτον
να παγιωθεί και να κατοχυρωθεί όλο το πακέτο περικοπών σε εκπαιδευτικό έργο,
τμήματα, διδακτικές ώρες και εκπαιδευτικούς, που εισήγαγαν οι Υπουργικές
αποφάσεις και οι ρυθμίσεις Φίλη για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και την
Ειδική Αγωγή.
·
Δεύτερον
να εισαχθούν νέοι θεσμικοί δρόμοι περικοπών που θα συμμορφώσουν το εκπαιδευτικό
τοπίο στις απαιτήσεις της έκθεσης του ΟΟΣΑ για «εξορθολογισμό δομών και προσωπικού στη
Δημόσια Εκπαίδευση»
·
Τρίτον
να ετοιμαστεί το περιβάλλον για τη γενικευμένη εφαρμογή της αξιολόγησης
σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών.
Κρίσιμο ζήτημα που δεν
πρέπει να υποτιμήσουμε είναι πως για
άλλη μια χρονιά δεν έγιναν μόνιμοι
διορισμοί, καθώς οι «θεσμοί» συνδέουν τους όποιους μελλοντικούς διορισμούς
με την ολοκλήρωση της εφαρμογής της αξιολόγησης. Κι έτσι τα χιλιάδες κενά θα
καλυφθούν από αναπληρωτές (μέχρι τώρα ένα μέρος μόνο έχει προσληφθεί), μεγαλώνοντας το καθεστώς ομηρίας κι ανασφάλειας
δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων κι ελαστικοποιώντας περισσότερο τις εργασιακές
σχέσεις στην εκπαίδευση με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Το νέο ΠΔ (79) για τη λειτουργία
των σχολείων
Βασικό εργαλείο
και των τριών αυτών στοχεύσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι το νέο Π.Δ(79)
για τη λειτουργία των σχολείων. Ένα προεδρικό διάταγμα που:
·
Διαμορφώθηκε
εν κρυπτώ και παρουσιάστηκε μέσα στο κατακαλόκαιρο, χωρίς καμιά συζήτηση,
διάλογο κι ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
·
Κινείται
σε λογικές νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής προσαρμογής, εδραιώνει, ισχυροποιεί
και αναβαθμίζει θεσμικά τα μέτρα Φίλη που από την περσινή-πρώτη χρονιά
εφαρμογής τους συρρίκνωσαν εκπαιδευτικές δομές, οδηγώντας σε μετακινήσεις
συναδέλφων, αλλά και στην απόλυση χιλιάδων αναπληρωτών μέσω της μη
επαναπρόσληψής τους.
·
Εισάγει
καινούργιους μηχανισμούς περικοπών και αίρει κατακτήσεις, όπως αυτή του
απαραβίαστου των γεωγραφικών ορίων των σχολείων, ανοίγοντας το δρόμο για την
καθολική εικόνα των 25 μαθητών σε κάθε τμήμα, αλλά και της συνολικής
αμφισβήτησης των ορίων και των οργανικών θέσεων των σχολικών μονάδων (συγκροτεί
τριμελείς επιτροπές στελεχών σε κάθε Διεύθυνση
για τη διεξαγωγή των εγγραφών, για να κατανείμουν τους μαθητές στα όμορα
σχολεία, ώστε να μην δημιουργούνται δεύτερα τμήματα στα σχολεία, όταν ο αριθμός
τους ξεπερνά τους 25!) Κάνει το σχολείο πιο εντατικοποιημένο, μεγενθύνοντας το
ιεραρχικό πλέγμα, το διοικητισμό και τον γραφειοκρατικό έλεγχο στη λειτουργία
του, ενισχύοντας τις αρμοδιότητες των στελεχών-κυρίως των σχολικών συμβούλων
αλλά και των διευθυντών, απαξιώνοντας παραπέρα το σύλλογο διδασκόντων,
αναιρώντας ακόμα και το δικαίωμα συλλογικής συμμετοχής των διδασκόντων στη
διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος.
·
Παρά τις
περί του αντιθέτου προσπάθειες αποπροσανατολισμού κυβέρνησης και αντιπολίτευσης,
το σχολείο με το νέο ΠΔ κοιτά ξανά προς τα πίσω, προς τις μεταξικές παρελάσεις
κι ενσωματώνει όλο το πλαίσιο του ιδεολογικού φρονηματισμού, αναβαθμίζοντας
έτσι τον νεοσυντηρητικό του προσανατολισμό ταυτόχρονα με τη νεοφιλελεύθερη και
μνημονιακή του προσαρμογή, μια πολιτική επιλογή που τελικά κάνει όλο και πιο
μεγάλη την απόσταση του σημερινού σχολείου, από το σχολείο των όλων των ίσων
και των διαφορετικών.
Να δώσουμε τη μάχη σε κάθε Δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο
Δεν αποδεχόμαστε λοιπόν να παγιωθεί το θεσμικό πλαίσιο των
περικοπών. Διεκδικούμε:
· Ένας δάσκαλο για κάθε τμήμα
·
Για κάθε
τμήμα ολοημέρου, τον ορισμό ενός δασκάλου-υπεύθυνου, ώστε να μην μετατραπεί σε
φύλαξη και να μη γίνονται λάστιχο τα ωράρια των εκπαιδευτικών της πρωινής ζώνης
·
Κάλυψη με έναν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για κάθε
αίτηση σε παράλληλη στήριξη
· Έναν δάσκαλο σε κάθε τμήμα ένταξης
· Έναν δάσκαλο σε κάθε τάξη υποδοχής
· Όλες τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας
στα τμήματα
· Κάλυψη από τις αναγκαίες ειδικότητες όλων των προβλεπόμενων ωρών των γνωστικών
αντικειμένων ειδικοτήτων και στην πρωινή ζώνη και στο ολοήμερο.
· Δύο νηπιαγωγούς για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο
· Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά
σχολεία και νηπιαγωγεία
·
Χωρισμός
όλων των πληθωρικών τμημάτων.
Καλούμε επίσης, τους συλλόγους διδασκόντων
να συζητήσουν συλλογικά και δημοκρατικά για τη διαμόρφωση του εβδομαδιαίου
ωρολογίου προγράμματος των Δημοτικών Σχολείων, αλλά και τους συναδέλφους Διευθυντές
και Διευθύντριες να συμπράξουν σε μια τέτοια συζήτηση περιφρουρώντας τη
συλλογική και δημοκρατική κουλτούρα στη λήψη των αποφάσεων σε κάθε σχολείο.
Καλούμε και καλύπτουμε
συνδικαλιστικά όλους τους συναδέλφους για την
υπεράσπιση του πλαισίου εργασιακών μας δικαιωμάτων, σε συσπείρωση γύρω
από το σύλλογο μας και σε επικοινωνία μαζί του
για κάθε εργασιακό θέμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου