Οι εξελίξεις
γύρω από τον κορονοϊό COVID-19 δοκιμάζουν
σε μεγάλο βαθμό το κοινωνικό σύνολο της
χώρας μας χωρίς να αφήνουν ανεπηρέαστο
το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή,
με κάθε πρόσφορο μέσο και με υψηλό
αίσθημα ευθύνης δίνουν τη δική τους
μάχη για την υποστήριξη των μαθητών/τριών
τους υλοποιώντας την ανατροφοδοτική
διαδικασία επιλέγοντας την καταλληλότερη
μέθοδο σε κάθε περίσταση.
Η ηγεσία του
Υπουργείου Παιδείας μέσα από ένα παιχνίδι
επικοινωνιακού εντυπωσιασμού αγνοεί
τα τεράστια εμπόδια που υπάρχουν σχετικά
με την υλοποίηση της σύγχρονης εξ’
αποστάσεως εκπαίδευσης
το οποίο εγείρει πολλά ερωτηματικά
όπως: πολλοί μαθητές δεν διαθέτουν τον
απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό
(εξαρτήματα
τηλεδιάσκεψης, κάμερες μικρόφωνα, wi–fi και
γρήγορο ίντερνετ),
μερίδα των μαθητών δε διαθέτει σύνδεση
στο διαδίκτυο, είναι δύσκολη η υλοποίησή
της όταν στο ίδιο σπίτι υπάρχουν 2 ή και
περισσότερα παιδιά, η
δυνατότητα που δίνει το ΥΠΑΙΘ να
συνδέονται μέσω τηλεφώνου είναι
μέσω σταθερού
αριθμού με χρέωση για τον καλούντα,
επίσης πολλά ερωτήματα προκύπτουν
σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα μαθητών
και εκπαιδευτικών.
Ύστερα
από ερωτήματα πολλών συναδέλφων που
εγείρουν σχετικά με την υποχρεωτικότητα
της σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης
τονίζουμε:
• Η
εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών
αποτελεί μια επικουρική-υποστηρικτική
εκπαιδευτική διαδικασία και δεν
υποκαθιστά σε καμία περίπτωση την
ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία
της σχολικής τάξης και ζωής.
• Η επιλογή και τρόπος των μεθόδων υλοποίησής της έγκειται στην αποκλειστική ευθύνη των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους λαμβάνοντας υπόψη πιθανές δυσκολίες καθώς και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
• Όπως αναφέρεται και στις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ: «Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού…». Επομένως οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θα επιλέξουν, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αν θα υιοθετήσουν την εφαρμογή είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης είτε του συνδυασμού των δύο μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
• Η επιλογή και τρόπος των μεθόδων υλοποίησής της έγκειται στην αποκλειστική ευθύνη των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους λαμβάνοντας υπόψη πιθανές δυσκολίες καθώς και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
• Όπως αναφέρεται και στις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ: «Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού…». Επομένως οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θα επιλέξουν, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αν θα υιοθετήσουν την εφαρμογή είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης είτε του συνδυασμού των δύο μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Το
δημόσιο σχολείο στέκεται όρθιο χάρη
στην προσφορά και το φιλότιμο των
εκπαιδευτικών κι αυτό διαφαίνεται
εντονότερα μέσα σε αυτή την αρνητική
συγκυρία της πανδημίας. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ με
συναδελφικότητα και αλληλεγγύη να
βγούμε νικητές και να επιστρέψουμε στα
σχολεία μας, στον πραγματικό χώρο
διεκπεραίωσης της μαθησιακής διδασκαλίας,
στο σχολείο των ίσων ευκαιριών που
οραματιζόμαστε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου