(06.05.2020)
Ανακοίνωση Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π. Ε. Στερεάς Ελλάδας
Το
Υπουργείο Παιδείας αγνοώντας επιδεικτικά τα θεσμικά όργανα των εκπαιδευτικών (ΔΟΕ,ΟΛΜΕ)
κι εν μέσω πανδημίας, στις 22/4/2020 έθεσε σε δημόσια διαβούλευση, εντελώς προσχηματικά
κατά την άποψή μας, σχέδιο νόμου με τον βαρύγδουπο τίτλο: «Αναβάθμιση του
σχολείου και άλλες διατάξεις»
απαξιώνοντας κάθε έννοια κοινωνικού διαλόγου με την εκπαιδευτική
κοινότητα.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ με
μια «αξιοζήλευτη» επικοινωνιακή τακτική, αφού εκθειάζει τη συνεισφορά των
εκπαιδευτικών στη μαθησιακή διαδικασία και τη στήριξη που παρέχουν στους
μαθητές και τις οικογένειές τους οικειοποιούμενη τα αποτελέσματα που έχουν
επιτευχθεί με την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» προβαίνει σε μονομερείς αποφάσεις,
εκμεταλλευόμενη την έκτακτη κατάσταση που διανύει η χώρα μας. Προσπαθεί να
επιβάλλει μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα, χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση,
που απέχει παρασάγγες από το σχολείο που οραματιστήκαμε και θέλουμε να υπηρετήσουμε.
Συγκεκριμένα:
η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα,
σε μια στιγμή μάλιστα που αναζητείται τρόπος για μικρότερο αριθμό στην τάξη, θα
έχει άμεση επίπτωση στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης καθώς τεκμαίρεται,
από επιστημονικά κι ερευνητικά δεδομένα, η χωροταξική βαρύτητα των διδακτηρίων
στη μαθησιακή διαδικασία και στη διαχείριση των μαθησιακών και ειδικών
μαθησιακών δυσκολιών, ΔΕΠ-Υ κ.ά. Το γεγονός αυτό θα «συμπιέσει» ακόμα
περισσότερο το ήδη συρρικνωμένο σχολείο «Φίλη» περιορίζοντας σημαντικά την
περίπτωση μόνιμων διορισμών.
Η πιλοτική εισαγωγή της Αγγλικής γλώσσας
αλλάζει τη φιλοσοφία του Νηπιαγωγείου που στοχεύει στην κοινωνική,
επικοινωνιακή, μαθησιακή ετοιμότητα και την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των
νηπίων, για τα οποία ο ρόλος της/του νηπιαγωγού ως κεντρικό πρόσωπο αναφοράς
είναι καθοριστικός, ενώ η θέσπιση «εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης» στα σχολεία,
ακυρώνει και διαταράζει τη σχέση εμπιστοσύνης που οικοδομείται μεταξύ μαθητών
και του/της εκπαιδευτικού της τάξης, διαρρηγνύοντας παράλληλα και
τις σχέσεις των εκπαιδευτικών του
σχολείου.
Οι ποινές που προβλέπονται για συναδέλφους
αναπληρωτές που μπορεί να μην αναλάβουν υπηρεσία ή να παραιτηθούν λόγω σοβαρών
ατομικών ή οικογενειακών προβλημάτων είναι εξοντωτικές, ενώ η εισαγωγή διπλής
αξιολόγησης των σχολικών μονάδων (εσωτερική αυτοαξιολόγηση και εξωτερική
αξιολόγηση) δίνει την εξουσία στον/στην
εκάστοτε Υπουργό να καθορίζει με υπουργική απόφαση τη διαδικασία και το
περιεχόμενό της, φέρνοντας στη μνήμη μας, το ακυρωμένο στην πράξη αλλά και στη
συνείδηση των εκπαιδευτικών Π.Δ. 152, το
οποίο ερχόταν σε αντίθεση με την απόφαση της 88ης Γ. Σ. του Κλάδου μας.
Με
βάση τα παραπάνω εκφράζουμε την αντίθεση μας στο περιεχόμενο αλλά και τη
φιλοσοφία που διέπει το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου.
Καταδικάζουμε
την αντιδημοκρατική μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας να το φέρει σε
διαβούλευση τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Στηρίζουμε δυναμικά κάθε κάλεσμα για
συνεννόηση, ενημέρωση και κοινή αγωνιστική δράση εκπαιδευτικών, γονέων και Δ.Ο.Ε.
Καλούμε
την κυβέρνηση να επανεξετάσει τη στάση της, να αποσύρει το νομοσχέδιο αυτό και
να προχωρήσει άμεσα σε έναν ουσιαστικό διάλογο με τις Ομοσπονδίες των
εκπαιδευτικών.
ΓΙΑ ΤΑ Δ. Σ. ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π. Ε. ΣΤΕΡΕΑΣ
ΕΛΛΑΔΑΣ
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Χριστόπουλος
Κων/νος
Η
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΛΟΚΡΙΔΑΣ
Χουλιάρα
Σιδερά Παναγιώτα
Η
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
Τζιοβάρα
Θεοδώρα
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Γιανούχος
Λάμπρος
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΦΩΚΙΔΑΣ
Δεδούσης
Αργύρης
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΘΗΒΑΣ
Γκέκας
Παναγιώτης
Ο
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΙΣΤΙΑΙΑΣ
Δούκας
Νικηφόρος
Η
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
Λαζάρου Δήμητρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου