''ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ'' - ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ - ΤΕΥΧΟΣ XV - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021



Αγαπητοί /αγαπητές συνάδελφοι/συναδέλφισσες,  σας απευθύνω θερμό χαιρετισμό εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θήβας  « Ο Πίνδαρος».

Μέσω του επιστημονικού περιοδικού « Εκπαιδευτική Επικοινωνία», το οποίο επιστρέφει μετά την τελευταία του έκδοση το 2017, επιχειρείται μια επιστημονική προσέγγιση σε θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού και παιδείας. Επιχειρείται μια προσπάθεια διαμοιρασμού της γνώσης, μέσω επιστημονικών άρθρων, με σκοπό την πολύπλευρη και πολυποίκιλη ενημέρωση των συναδέλφων εκπαιδευτικών στις διάφορες εκφάνσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας που λαμβάνουν χώρα στο σύγχρονο σχολείο.

Στη σύγχρονη εποχή που διανύουμε, μια εποχή ιλιγγιώδους ανάπτυξης των επιστημών και της τεχνολογίας αλλά και επαναπροσδιορισμού των ανθρωπίνων αναγκών,  το σύγχρονο σχολείο  οφείλει  να μεταλαμπαδεύσει αξίες, γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις ζωής στους μαθητές, προετοιμάζοντας τους ώστε να καταστούν ενεργοί πολίτες μελλοντικά.

Στην αυγή του 21ου αιώνα, το δικαίωμα στην εκπαίδευση, δεν αποτελεί τίποτα παραπάνω από το δικαίωμα του «συμμετέχειν» στη ζωή του σύγχρονου κόσμου. Η εκπαίδευση είναι μια επένδυση στο μέλλον των κοινωνιών και των πολιτών. Το ιερό δικαίωμα των νέων στην εκπαίδευση και κατ’ επέκταση στον πολιτισμό οφείλουμε να υπηρετήσουμε όλοι εμείς οι 50 εκατομμύρια εκπαιδευτικοί όλου του κόσμου.

Καθήκον και χρέος όλων των εκπαιδευτικών, μέσω της επιστημονικής γνώσης, να διαπαιδαγωγήσουν και να «πλάσουν» τη μορφή του πολίτη που θα διαγράψει τη δική της μοναδική ιστορική πορεία βάζοντας το δικό της λιθαράκι στο «οικοδόμημα» της κοινωνίας, συμβάλλοντας δυναμικά στην εξέλιξή της.  

Στη σύγχρονη εποχή, υπό το πρίσμα των  συγκυριακών μεταβλητών καταστάσεων, ο εκπαιδευτικός καλείται να εισάγει το καινούριο, το νέο, στα  πεδία των ιδεών, των ιδεών  που είναι ικανές να αλλάξουν τον Κόσμο νοηματοδοτώντας γεγονότα και καταστάσεις. Οι εκπαιδευτικοί δεν μεταβιβάζουν μόνο τις μαρτυρίες του παρελθόντος, επηρεάζουν την δυναμική του παρόντος, ανιχνεύοντας τις εκφράσεις του μέλλοντος. 

Οι θεωρητικοί της εκπαίδευσης συγκλίνουν στην άποψη ότι «η διδασκαλία είναι μια δραστηριότητα προσανατολισμένη προς το μέλλον». Περισσότερο όμως από κάθε άλλο, η διδασκαλία απαιτεί μια διαρκή ρύθμιση των επιστημονικών, παιδαγωγικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και ψυχολογικών γνώσεων.

Το μήνυμα της UNESCO στη μακρά και όμορφη διαδρομή της είναι διαχρονικό και απόλυτο. «Με όποιον τρόπο και αν αλλάξουν τα εκπαιδευτικά συστήματα, η σχέση μεταξύ ενός αφοσιωμένου στη δουλειά του δασκάλου και ενός μαθητή, που το κίνητρό του είναι η δίψα της μάθησης, αποτελεί την καρδιά και την ψυχή της εκπαίδευσης».  

Από το σχολείο του πιο μικρού απομακρυσμένου ορεινού χωριού της χώρας όπου ο δάσκαλος αποτελεί πηγή πνευματικής ζωής, το «παράθυρο του έξω κόσμου», μέχρι τον πανεπιστημιακό καθηγητή – ερευνητή που ανοίγει καινούριους δρόμους στη μάθηση και στη σκέψη του ανθρώπου, ξετυλίγεται το ίδιο παιχνίδι, το ενδιαφέρον και συνάμα γοητευτικό παιχνίδι της γνώσης, αναδύονται τα ίδια μαθησιακά χαρακτηριστικά της ετερογνωσίας, της αυτογνωσίας αλλά και της κατανόησης της πραγματικότητας.

Εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές σε ολόκληρο τον κόσμο συμμετέχουν καθημερινά στους χώρους της εκπαίδευσης στην πιο οργανωμένη προσπάθεια του δημόσιου βίου μας για ένα αξιακό πεδίο που θα τοποθετεί στον πυρήνα του τον άνθρωπο του πολιτισμού, της εξευγενισμένης συμπεριφορά, τον ενεργό πολίτη, τη δημοκρατική κοινωνία.

ΓΚΕΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΘΗΒΑΣ «Ο ΠΙΝΔΑΡΟΣ»

MSC ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ  ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ XV - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου