ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ- ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ - ΤΕΥΧΟΣ XVI ΜΑΪΟΣ 2022

 

Αγαπητοί /αγαπητές συνάδελφοι/συναδέλφισσες,  σας απευθύνω θερμό χαιρετισμό εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θήβας  « Ο Πίνδαρος».

Σε συνέχεια του προηγούμενου τεύχους του επιστημονικού περιοδικού «Εκπαιδευτική Επικοινωνία», το οποίο από τη περασμένη χρονιά επέστρεψε με την έκδοση XV – Απρίλιος 2021, μετά την τελευταία του έκδοση το 2017, επιχειρείται μια επιστημονική προσέγγιση σε θέματα εκπαίδευσης, πολιτισμού και παιδείας. Μέσω της νέας έκδοσης XVI – Μάιος 2022 επιχειρείται μια προσπάθεια διαμοιρασμού της γνώσης, μέσω επιστημονικών άρθρων, με σκοπό την πολύπλευρη και πολυποίκιλη ενημέρωση των συναδέλφων εκπαιδευτικών στις διάφορες εκφάνσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας που λαμβάνουν χώρα στο σύγχρονο σχολείο.

Σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, απαιτείται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων με τον εκπαιδευτικό κόσμο για την εξεύρεση λύσεων, τη γόνιμη ανταλλαγή ιδεών και τη δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων που θα οδηγήσουν στην αναβάθμιση του  δημόσιου σχολείου.

Στο σχολείο του 21ου αιώνα, η κατάρτιση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή νέων πρακτικών στη σχολική τάξη καλείται να καταστήσει τον εκπαιδευτικό ικανό επαγγελματία που θα αντιλαμβάνεται τις ανάγκες των καιρών και τα μηνύματα των μαθητών με απώτερο σκοπό την ανάληψη πρωτοβουλιών για την επίτευξη της ολόπλευρης ανάπτυξής τους.

Η αναγνώριση και η εκτίμηση του εκπαιδευτικού και του έργου του απαιτεί την παροχή αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας , επαρκείς πόρους για την εκπαίδευση και τα σχολεία, ασφαλές και υγιές εργασιακό περιβάλλον, ακαδημαϊκή ελευθερία, υψηλής ποιότητας κατάρτιση και κυρίως εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό.

Σε μια εποχή ιλιγγιώδους ανάπτυξης των επιστημών και της τεχνολογίας αλλά και επαναπροσδιορισμού των ανθρωπίνων αναγκών,  το σύγχρονο σχολείο  οφείλει  να μεταλαμπαδεύσει αξίες, γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις ζωής στους μαθητές, προετοιμάζοντας τους ώστε να καταστούν ενεργοί πολίτες μελλοντικά.

Βαρύ χρέος όλων των εκπαιδευτικών του κόσμου αποτελεί η παιδαγωγική μας ευθύνη να πλάσουμε τη μορφή του πολίτη, να αρτιώσουμε προσωπικότητες που ζητούν να διαγράψουν η καθεμιά τη δική της μοναδική ιστορική πορεία, να γίνουμε πλοηγοί ψυχής. Το ιερό αυτό δικαίωμα καλούμαστε και να το διεκδικήσουμε, γιατί η εκπαίδευση δεν έχει ακόμα την πρωτεύουσα θέση που απαιτούν οι κοινωνίες της μάθησης. Γι’ αυτό το σκοπό όλοι  πρέπει να αγωνιστούμε, γιατί οι νέοι όλου του Κόσμου, όλων των εποχών θέλουν «ολόκληρο τον ουρανό δικό τους». Γιατί ονειρεύονται πάντα έναν καλύτερο Κόσμο, έναν δίκαιο Κόσμο. Τα γεγονότα στο παγκόσμιο γίγνεσθαι δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο και ανεπηρέαστο. Υποχρέωσή μας  είναι να στραφεί η σκέψη μας εξαρχής σε όλους εκείνους τους τόπους της εκπαίδευσης όπου η απειλή και ο φόβος του πολέμου, η φτώχεια και η ανέχεια κουβαλούν πολλούς Μεσαίωνες στην αυγή του 21ου αιώνα.

Υπό το πρίσμα όλων αυτών των  συγκυριακών μεταβλητών καταστάσεων, ο εκπαιδευτικός καλείται να εισάγει το καινούριο, το νέο, στα  πεδία των ιδεών, των ιδεών  που είναι ικανές να αλλάξουν τον Κόσμο νοηματοδοτώντας γεγονότα και καταστάσεις. Οι εκπαιδευτικοί δεν μεταβιβάζουν μόνο τις μαρτυρίες του παρελθόντος, επηρεάζουν την δυναμική του παρόντος, ανιχνεύοντας τις εκφράσεις του μέλλοντος. 

Σε μια περίοδο  όπου λείπουν οι μεγάλες αφηγήσεις και οι απροσδιοριστίες περισσεύουν, η προαγωγή των ανθρωπιστικών αξιών αποτελούν το βασικό πυλώνα κάθε κοινωνίας. Το δημόσιο σχολείο καλείται και μπορεί να σηκώσει το βάρος της μόρφωσης των νέων. Το δημόσιο σχολείο καλείται και μπορεί να χαράξει ένα νέο δρόμο αξιών που θα μεταφέρουν οι νέες γενιές στην κοινωνία.

Ο εκπαιδευτικός αποτελεί το συνδετικό κρίκο αλλά και τον αγωγό γνώσεων, στάσεων, αξιών και πεποιθήσεων προς τους μαθητές του κινητοποιώντας τους κάθε φορά να κάνουν ένα βήμα παραπάνω που θα τους οδηγήσει πιο ψηλά, πιο κοντά στο στόχο τους, πιο κοντά σε έναν καλύτερο κόσμο.   

‘’Ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας το μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες.” ~ Ν. Καζαντζάκης

 

ΓΚΕΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΘΗΒΑΣ «Ο ΠΙΝΔΑΡΟΣ»

MSC ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ XVI - ΜΑΪΟΣ 2022 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου