ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε                                                     ΘΗΒΑΣ «Ο ΠΙΝΔΑΡΟΣ»                                                            ΠΑΡΟΔΟΣ ΑΓΙΟΥ    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 3                     ΘΗΒΑΣ (Εντός 3ου Δημοτικού)  Βοιωτίας (Περιφέρειας Θήβας)Τ.Κ: 32200 , syllekpaidpe.thivas@gmail.com

 

            Θήβα 10/09/2024

            Αρ. πρωτ.: 16

 Προς: Σχολικές Μονάδες Περιφέρειας       Θήβας, ΔΟΕ, ΜΜΕ

 

 

ΘΕΜΑ: ΑΝΑΚΟΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025

Το «πρώτο κουδούνι» της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ανήσυχη, προβληματισμένη αλλά και οργισμένη, τόσο για την εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώνεται, όσο και για τα μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που απασχολούν κάθε οικογένεια. Η ακρίβεια στα βασικά είδη, οι καθηλωμένοι μισθοί μετά και τις περσινές αυξήσεις-κοροϊδία, οι πρόσθετες δυσκολίες της διαβίωσης για τους/τις συναδέλφους/φισσες που υποχρεώνονται να υπηρετήσουν σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, μας φέρνουν αντιμέτωπους με την ακραία φτώχεια. Έτσι και φέτος έχουμε να αντιμετωπίσουμε τη συνεχιζόμενη ακρίβεια με την αγοραστική μας δύναμη να σημαδεύει την τελευταία θέση στην Ευρώπη των 27.

Η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Παιδείας, όσο κι αν πασχίζουν να παρουσιάσουν μια ψεύτικη εικόνα κανονικότητας ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, είναι βαριά εκτεθειμένοι σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και εργαζόμενους-γονείς. Οι φιέστες που διοργάνωσαν στο Μέγαρο Μαξίμου, με τις 11 «αλλαγές» που παρουσίασαν, προφανώς και δεν «ακουμπούν καν» κανένα από τα σοβαρά και επείγοντα προβλήματα των σχολείων, ενώ παρά τα επικοινωνιακά παιχνίδια δεν πρόκειται να κρύψουν:

Την πολιτική των συγχωνεύσεων - συμπτύξεων, με το πρόσχημα της «αναβάθμισης», όπου προωθείται ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της εκπαίδευσης. Με αυθαίρετες οδηγίες η παραπλανητική εγκύκλιος Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α στοχεύει στην εξοικονόμηση προσωπικού παραβιάζοντας ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών. Έτσι προωθείται, με βαθιά αντιπαιδαγωγικό και καθαρά λογιστικό τρόπο, η μείωση των τμημάτων, η βίαιη δημιουργία τμημάτων 25 μαθητών/τριών και οι περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για τη νέα σχολική χρονιά.

Τις ακατάλληλες και σε πολλές περιπτώσεις, επικίνδυνες σχολικές υποδομές, πολλές από τις οποίες έχουν πάνω από 20 χρόνια να ελεγχθούν για την αντοχή τους στον σεισμό. Με τα περιστατικά τραυματισμών εκπαιδευτικών και μαθητών να πληθαίνουν κάθε χρόνο. Τους χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες που κάνουν μάθημα σε νοικιασμένα κτίρια, σε κοντέινερ, σε αίθουσες που πέφτουν σοβάδες και διάλειμμα σε ασυντήρητα προαύλια - παγίδες. Τα σχολεία που «πνίγονται» στην πρώτη μπόρα και «σκάνε» χωρίς έναν ανεμιστήρα σε κάθε ζέστη!

Τα μεγάλα κενά και τις ελλείψεις, παρά τους διορισμούς που πανηγυρίζει η Κυβέρνηση, οι οποίοι δεν καλύπτουν τις στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων, όταν οι συνταξιοδοτήσεις και αποχωρήσεις των τελευταίων χρόνων ξεπερνούν τους 56.000 εκπαιδευτικούς! Όταν  πέρσι διορίστηκαν σχεδόν 28.000 αναπληρωτές μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 Τους εκπαιδευτικούς που κοιμούνται σε αυτοκίνητα και σκηνές σε διάφορες περιοχές της χώρας εν έτει 2024! Δε γίνεται να ξοδεύουν υπέρογκα ποσά (μέχρι και 100 ευρώ τη μέρα) σε ξενοδοχεία και σπίτια βραχυχρόνιας μίσθωσης και ο μισθός τους να μπαίνει στην καλύτερη περίπτωση μετά από 40 μέρες (αναπληρωτές). Τη στιγμή που τα απλά μαθηματικά βγάζουν «τη λυπητερή»... και λένε ότι τουλάχιστον τα 2/3 (ίσως και παραπάνω...) του πενιχρού μισθού των εκπαιδευτικών είναι για να μπορούν να έχουν ένα σπίτι να μείνουν και να υπάρχει ρεύμα και νερό μέσα σε αυτό.

Αυτά είναι μερικά από τα φαινόμενα που οδηγούν νέους εκπαιδευτικούς να εγκαταλείπουν αυτό που σπούδασαν και αγαπάνε.

 Τους μισθούς πείνας των 776 ευρώ στους νεοδιόριστους, πιο λίγο και από τον βασικό μισθό στον ιδιωτικό τομέα! Οι εκπαιδευτικοί έχουμε χάσει πάνω από 6 (!) μισθούς στις συνολικές ετήσιες απολαβές μας τα τελευταία 12 χρόνια. Αν συνυπολογίσουμε την κατάργηση δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδομάτων αδείας (13 ου και 14 ου μισθού), η συνολική ετήσια μείωση είναι πάνω από 42%. Αν προσθέσουμε και το πάγωμα του ΜΚ 2016 – 2017, η μείωση προσεγγίζει το 45%. Η αγοραστική δύναμη του μισθού μας είναι σε επίπεδα του τέλους της δεκαετίας του 1990.

Κάποιοι αριθμοί τα λένε όλα! 1.000 οι παραιτήσεις αναπληρωτών και αναπληρωτριών την περσινή σχολική χρονιά, αφού αδυνατούν να ανταποκριθούν στο κόστος διαβίωσης. Εκατοντάδες (περίπου 700) οι θέσεις που προσπερνά ο πίνακας στη διαδικασία των μόνιμων διορισμών για τον ίδιο λόγο. 776 ευρώ ο 1ος μισθός των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, περίπου 950 ευρώ ο 1ος μισθός των αναπληρωτών. Ελάχιστα τα διαθέσιμα σπίτια προς ενοικίαση και αυτά σε εξωφρενικά ψηλά ενοίκια.

Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο! Φτάνει πια!

Το παραπάνω ασφυκτικό πλαίσιο και σχέδιο ακόμα μεγαλύτερης υποβάθμισης, την προσπάθεια εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης, το σχολείο που λειτουργεί όλο και περισσότερο με όρους κόστους-οφέλους σαν επιχείρηση, η Κυβέρνηση προσπαθεί να το επιβάλει μέσω και της  αντιεπιστημονικής – αντιεκπαιδευτικής «αξιολόγησης» των νόμων 4692/20 και 4823/21. Αντί να ασχοληθεί με κάποιο από τα σοβαρά προβλήματα, να δώσει λύσεις σε χρόνιες και πάγιες διεκδικήσεις εκπαιδευτικών-γονιών και μαθητών, επιχειρεί να τρομοκρατήσει, να διώξει και φιμώσει τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς.

Ο Κλάδος μας δίνει εδώ και τρία χρόνια, με οδηγό τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων και του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., έναν μεγάλο και νικηφόρο αγώνα ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου και στον ρόλο του εκπαιδευτικού, που επιβάλλονται με «όχημα» τη λεγόμενη αξιολόγηση των Ν. 4692/2020 και 4823/2021 και των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, που, όπως έχει επιβεβαιώσει η διεθνής εμπειρία, οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών. Ο αγώνας αυτός δίνεται ενιαία από την Ομοσπονδία και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έχει στο επίκεντρό του την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου και στηρίζεται από το γονεϊκό κίνημα.

Τα μεγάλα προβλήματα επιδεινώνονται από τη μεγάλη γραφειοκρατία, την οποία έχουν επωμιστεί οι Διευθυντές και Προϊστάμενοι των Σχολείων οι οποίοι καλούνται να εκπληρώσουν έναν πολλαπλό ρόλο αγγίζοντας τα όρια της υπερκόπωσης, καθώς και από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει η παραμικρή ενέργεια ώστε οι Διευθυντές/ Προϊστάμενοι των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων να γνωρίζουν για το «τι μέλει γενέσθαι» σχετικά με την οικονομική διαχείριση των σχολικών μονάδων.

 

 

Συνεχίζουμε μαζί και διεκδικούμε:

·       Αυξήσεις στους μισθούς μας, επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού, επιστροφή των Δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Μισθολογική εξέλιξη για όλους κάθε 2 χρόνια υπηρεσίας. Να προσμετρηθεί η διετία 2016 – 2017 που έχει «παγώσει».

·       Να εξισωθούν όλα τα εργασιακά δικαιώματα μόνιμων και συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των αναπληρωτών.

·       Να δοθεί επίδομα ενοικίου και σίτιση για όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους/ες, νεοδιόριστους/ες και αναπληρωτές/τριες οι οποίοι εργάζονται εκτός της περιοχής μόνιμης κατοικίας τους

·       Το ΥΠΑΙΘΑ μαζί με τα αντίστοιχα υπουργεία να προσέλθουν άμεσα για την υπογραφή ΣΣΕ.

·       Κατάργηση όλου του πλαισίου της «αξιολόγησης» και μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων ακώλυτα μετά τη διετία.

·   Καμία συγχώνευση σχολικής μονάδας και κανενός τμήματος.  

·   Ύπαρξη ξεκάθαρου σχεδιασμού της επόμενης σχολικής χρονιάς από τον Ιούνιο, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί (μόνιμοι, αναπληρωτές, αποσπασμένοι) να είναι παρόντες στα σχολεία από τη 1η Σεπτέμβρη.

·       Να καλύπτονται όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία, με διαφάνεια,  χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές πριν από την έναρξη του σχολικού έτους.

 

Για το Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                       Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                    


ΓΚΕΚΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                                                   ΚΟΥΤΣΟΒΑΣΙΛΗ ΟΛΓΑ



 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου